De liefde voor motoren

Motorrijden is iets waar je van houdt of haat, en wij houden ervan. We zijn ongeveer vier jaar geleden begonnen met motorrijden omdat we beiden gedwongen werden door onze echtgenoten. We ontmoetten elkaar op een party in Noordoost Nederland, en werden verliefd op het rijden op een caferacer. We waren al snel weg voor een zondagsritje, en realiseerden ons dat dit precies was wat we wilden doen, samen rijden en rijden met anderen zoals wij.

Van BMW naar BMW

Onze eerste motor was een bmw k75 cafe racer uit 1993, die we nieuw kochten, met de goede bedoeling om te gaan cruisen. Inmiddels zijn we een aantal modellen verder en zijn we nog steeds gek op het rijden op deze unieke speciale motoren. Door speciale onderdelen op de motor te monteren creëren we een unieke eigentijdse cafe racer. Denk bijvoorbeeld aan een telefoonhouder voor op de motor of een koplamp klassiek zwart.

Het is niet hetzelfde als fietsen

Het enige probleem dat we hebben ontdekt, is dat motorrijden in Nederland totaal anders is dan fietsen. Op de motor ga je al snel te hard voor de Nederlandse begrippen terwijl je als fietser van alles kunt doen zonder ervoor bekeurd te worden. Fietsen doe je daarnaast met vrienden, terwijl motorrijden toch eigenlijk wel alleen voor jezelf is. De meeste mensen met wie we rijden, zijn nogal nonchalant en maken er niet echt een big deal van om overtredingen te maken door de gashendel stuur eens flink open te trekken. Als we rijden, kunnen we wel een beetje roekeloos zijn maar liever maken we leuke plezier ritten. Wat ik zo leuk vind aan motorrijden, is de vrijheid die je hebt. Voor je het weet ben je uren van huis en geniet je in weer en wind van de heerlijkste motortochten om een unieke motor.

Wat doe jij met jouw motor in de winter?

In de winter is het weer minder geschikt om motor te rijden. Toch moet je ook dan goed voor je caferacer zorgen. Schaf hiervoor een optimate druppellader aan en zorg dat je motor in conditie blijft.